
Institut Penyelidikan Perniagaan Korea telah mendedahkan kedudukan reputasi jenama bulan ini untuk pelbagai rancangan.
Kedudukan itu ditentukan menerusi analisis penyertaan pengguna, interaksi, liputan media, kesedaran komuniti, dan indeks penonton 50 program pelbagai popular, menggunakan data besar yang dikumpulkan antara 4 Disember 2019 dan 4 Januari 2020.
Mengambil tempat teratas sekali lagi ialah MBC's "I Live Alone!" Acara ini baru-baru ini memenangi Program Variasi Terbaik di Anugerah MBC Entertainment 2019 dan turut mendapat banyak hadiah bintang termasuk Daesang (Grand Award) untuk Park Na Rae. Pertunjukan itu mencatatkan indeks reputasi jenama bulan ini 8,816,676, penurunan 6.61 peratus daripada skor bulan lepas.
Di tempat kedua ialah "Mister Trot" TV Chosun, musim kedua program uji bakat popular "Miss Trot." Ia memperoleh indeks reputasi jenama sebanyak 7,540,565, pencapaian yang luar biasa memandangkan pertunjukan itu membuat perdana pada 2 Januari dan oleh itu mempunyai tidak pernah muncul pada kedudukan reputasi jenama sebelum ini.
Di tempat ketiga adalah "Voice Queen" MBN, yang mencatatkan indeks reputasi jenama sebanyak 6,872,516, peningkatan 112.22 peratus daripada bulan lalu.
Semak 30 teratas di bawah!
- “I Live Alone”
- “Mister Trot”
- “Voice Queen”
- “Delicious Rest Stop”
- “Carefree Kickers”
- “2 Days & 1 Night”
- “How Do You Play?”
- “Where Is My Home”
- “Radio Star”
- “The Return of Superman”
- “Same Bed, Different Dreams 2 – You Are My Destiny”
- “Gag Concert”
- “New Journey to the West 7”
- “Love on the Air”
- “Running Man”
- “Dogs Are Incredible”
- “The King of Mask Singer”
- “Because I Want to Talk”
- “Happy Together”
- “Baek Jong Won’s Alley Restaurant”
- “Boss in the Mirror”
- “My Ugly Duckling”
- “Amazing Saturday – Do Re Mi Market”
- “Sugar Man”
- “Ask Us Anything”
- “Mr. House Husband”
- “Immortal Songs”
- “Wife’s Taste”
- “Problematic Men”
- “Night of Real Entertainment”